حسابداران
مقاله , پروژه مالی , پایان نامه , نرم افزار حسابدای رایگان
چهار شنبه 16 فروردين 1398برچسب:حسابداری,حسابدار,حساب,حسابداران,کمک حسابدار,komakhesabdar,ir, :: 23:18 :: نويسنده : شهرام قربانی

سایت به آدرس زیر منتقل شده است:

www.komakhesabdar.ir

 

مقدمه:

بالا بودن بهای مسکن از یک طرف و پایین بودن دستمزد از طرف دیگر، مردم را نیازمند آن دسته از نهادهای حقوقی ساخته که به وسیله آن بتوانند قبل از پرداختن کامل پول، حق تصرف و استفاده از مسکن را به دست آورند. یکی از نهادهای حقوقی رایج برای این منظور، قرارداد "اجاره به شرط تملیک" است. اجاره به شرط تملیک عنوان جدیدی است که در سال های اخیر به لحاظ نیازهای روز، در عرصه حقوقی کشور وارد شده است که در آن طرفین قرارداد با قصد این که عین مال تا پایان مدت در اجاره مستاجر باشد و پس از پرداخت آخرین قسط به ملکیت مستاجر دراید، به تشکیل عقد مبادرت می ورزند.



ادامه مطلب ...

1- حاکمیت شرکتی یک مجموعه روابطی است بین سهامداران، مدیران و حسابرسان شرکت که متضمن برقراری نظام کنترلی بمنظور رعایت حقوق سهامداران جزء و اجرای درست مصوبات مجمع و جلوگیری از سوءاستفاده¬های احتمالی می¬باشد. این قانون که مبتنی بر نظام پاسخگوئی و مسئولیت اجتماعی استوارست مجموعه¬ای از وظایف و مسئولیتهایی است که باید توسط ارکان شرکت صورت گیرد تا موجب پاسخگوئی و شفافیت گردد.



ادامه مطلب ...

سازمان سنجش آموزش كشور به اطلاع داوطلبان آزمون سراسري سال 1390 مي رساند كه براساس مصوبات چهاردهمين جلسه كارگروه ماده چهار قانون پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور در راستاي اجراي طرح جديد نحوه پذيرش و گزينش دانشجو (مصوب مجلس محترم شوراي اسلامي)، سوابق تحصيلي براي ديپلمه هاي نظام جديد آموزش متوسطه (رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم معارف اسلامي) سال هاي 1384، 1385، 1386، 1387،  1388 و 1389 كه امتحانات آنان به صورت كتبي و نهايي كشوري برگزار شده است، تا ميزان 25% در گزينش نهايي اعمال خواهد شد.



ادامه مطلب ...

سوال: آقاي وافي برنامه خود را براي مطالعه بفرماييد.


جواب: حدود ۹ ماه پيش از کنکور مطالعه را شروع کردم. به طور ميانگين هر روز ۷ ساعت درس مي خواندم. بقيه ساعات را به استراحت اختصاص مي دادم. زمان مطالعه را به يک و نيم ساعت تخصيص دادم. هر وعده يک درس را مي خواندم. به بيان ديگر هر روز سه درس مطالعه مي شد.. سعي مي کردم مطالب را خلاصه برداري کرده و در دو مرحله خود را با تست آزمون مي کردم. يک مرحله بعد از خواندن مطالب و مرحله بعد بعد از خواندن و اتمام سرفصلها.



ادامه مطلب ...

1- براي اينكه در ارشد موفق شويد بايد منابع مناسب و حداقلي را بخوانيد. لازم نيست چندين منبع مختلف بخواهيد تا درس را ياد بگيريد. بلكه يك منبع مناسب را بارها و بارها بخوانيد. اگر يك كتاب خوب را 2 بار بخوانيد بهتر از اينست كه 2 كتاب خوب را يك بار بخوانيد. برخي از كتابها خوبند ولي برخي از كتابها عالي اند براي مثال مروري جامع بر حسابداري مالي. اگر كتاب مروري جامع بر حسابداري مالي (دكتر نوروش و همكاران) را 3 الي 4 بار و حتي بيشتر بخوانيد ضرر نخواهيد كرد. بنده و يكي از دوستانم كه با هم براي ارشد مي خوانديم علاوه بر خواندن فصول برخي از تستها را آنقدر زده بوديم كه وقتي اول تست را مي ديديم جواب تست را مي گفتيم. بايد به اين نقطه برسيد.(البته ما كتاب را دير گرفتيم و آنطور كه مي خواستيم نشد كه بخوانيم)



ادامه مطلب ...

استانداردهای حسابرسی ایران : امسال سوالات حسابرسی براساس این استانداردها بود و انتظار می رود در سالهای بعد نیز این استاندارد منبع اصلی سوالات حسابرسی باشد .

اصول حسابرسی دو جلد - انتشارات سازمان حسابرسی - آقای ارباب سلیمانی

تستهای استانداردهای حسابرسی – جمشید اسکندری انتشارات کیومرث و آقای کیهان مهام انتشارات انجمن حسابداران خبره



ادامه مطلب ...

حسابداری صنعتی 1 - عثمانی .

کتابهای آقای اسکندری (انتشارات کیومرث) – سه جلد صنعتی 1و 2و 3

صنعتی آقای اعتمادی – انتشارات سنجش تکمیلی

کتاب صنعتی آقای درگاهی ( انتشارات نگاه دانش ) – تستهای این کتاب تستهای سراسری و آزاد هستند . مطالعه این کتاب برای آنهایی که وقت کمی دارند توصیه می شود .



ادامه مطلب ...

استاندادهای حسابداری ایران ( نشریه ۱۶۰ سازمان حسابرسی ) : منبع اصلی است و مطالعه آن ضروری می باشد . با توجه به پیچیدگی های خاص استاندارد استفاده از راهنمای بکارگیری استانداردهای حسابداری که توسط سازمان حسابرسی در حال انتشار می باشد و تعدادی از آنها ( از جمله تسعیر ارز - موجودی کالا و ... ) چاپ شده است مفید خواهد بود .



ادامه مطلب ...

تعاریف تفریغ بودجه:

از تفریغ بودجه تعریف قانونی نشده است ولی با توجه به آن چه در قوانین و مقررات و فرهنگ لغات آمده است می توان تعاریف زیر را در مورد تفریغ بودجه عنوان نمود:
1- در فرهنگهای فارسی عمید و معین تفریغ به معنای فارغ ساختن ، پرداخته کردن ، آماده کردن و خالی کردن ظرف آمده و در لغت نامۀ دهخدا تفریغ حساب واریز کردن حساب و فارغ شدن از آن معنی شده است که در عمل نیز تفریغ بودجه چنین کاربردی دارد.



ادامه مطلب ...

روزها كه در اوج برگزاري مجامع عمومي پشت‌سر گذاشته شد و صورت‌هاي مالي شركت‌ها از تصويب مجامع عمومي گذشت اما، پرداختن به يكي از ارقام خاص و پايدار صورت‌هاي مالي يعني تعديلات سنواتي لازم به نظر مي‌رسد.

بر خلاف ديگر كشورها، اين رقم در ايران به عنصر پايدار گردش حساب سود و زيان انباشته تبديل شده است.



ادامه مطلب ...

بانك اطلاعاتي پايان نامه هاي حسابداري
شامل پايان نامه هاي كارشناسي ارشد حسابداري و همچنين پايان نامه هاي دوره دكتراي حسابداري
براي دريافت اطلاعات بيشتر و همچنين استفاده از پايان نامه ها وارد سايت زير شويد:

http://thesis.hesabdaronline.com

نوع فايل : PDF

حجم فايل : 214 كيلوبايت

رمز : accountants.loxblog.com

دانلود در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

●مقدمه
توسعه فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی آثار بسیار مثبتی در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی و اقتصادی جوامعی که از این فناوریهای بهره مناسب را برده اند گذاشته است. کارشناسان مسائل توسعه امروزه در بررسی شاخص های توسعه هرگز موارد خاص را موردتوجه قرار نمی دهند بلکه تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم هر یک از عوامل تاثیر گذار را در ترکیب با سایر عوامل مورد ارزیابی قرار می دهند.
تاثیر فزاینده ابزارهای کاربردی و علمی در فعالیت های مختلف جامعه علی الخصوص ساختارهای اقتصادی موجب ایجاد تحول و تجدید در نگرش سنتی به موضوع تجارت و بازار می شود . در این بین توسعه روز افزون اینترنت در کشورهای مختلف و اتصال تعداد زیادی ازمردم جهان به شبکه جهانی اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیکی بین افراد و سازمان های مختلف از طریق دنیای مجازی اینترنت بستری مناسب و مساعد برای برقرای مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرد.



ادامه مطلب ...

 نمودار اوّل مربوط به سرفصل حسابها مي باشد.

در نمودار هاي بعدي خانه اول مربوط به سرفصل حساب اصلي،رديف دوم سرفصل هاي كل حسابها و رديف سوّم مربوط به سرفصلهاي معين مي باشد و شاخه هاي رديف سوّم سرفصل هاي تفضيلي مي باشند.

 



ادامه مطلب ...

نوع فايل : PDF

حجم فايل : 2.24 مگابايت

دانلود در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

چكيده:
نوشتار حاضر (3) در قالب هشت بخش، به يكى از جديدترين مطالب متدلوژى علم اقتصاد مى پردازد. نویسنده ابتدا
 خطابه را به عنوان يك مكالمه نظم وار مورد بحث قرار ميدهد. سپس به روش شناسى رسمى در اقتصاد مى پردازد.
منسوخ شدن روش «مدرنيسم» و خطابه غير رسمى در اقتصاد، مطالب بخش‌هاى بعدى است. ذكر ادبى بودن خطابه اقتصاد، استعارى بودن آن، ناعقلانى گرى بديل مدرنيسم نيست و نيكى خطابه، بحث‌هاى پايانى را تشكيل مى دهند. (4)

 



ادامه مطلب ...

نوع : PDF

اندازه : 330 كيلوبايت

رمز : accountants.loxblog.com

براي دانلود به ادامه مطلب رويد.



ادامه مطلب ...

چكيده:

يكى از مقوله هاى با اهيت پيرامون علم اقتصاد، بحث هاى روش شناختى و همچنين موضوع تأثير انديشه هاى فلسفى و
ارزشى در تئورى هاى اين علم مى باشد. اين مباحث چه از ناحيه روش هاى بررسى علمى و تفكيك آن ها از روش هاى غير علمى، و چه از نظر نقش ديدگاه هاى فكرى مكاتب و نظام هاى مختلف اقتصادى، جايگاه برجسته اى را در ادبيات مربوط به اين رشته به خود اختصاص داده است. نوشته اى كه ترجمه اولين قسمت آن از نظر مى گذرد يكى از مجموعه هاى ارزشمند در اين زمينه مى باشد. نويسنده كه از اساتيد معروف دانشگاه «كنت» (kent) در انگلستان مى باشد، از صاحب نظران ايرانى الاصل است كه به ايران و ارزش هاى جامعه ايرانى بسيار پايبند است.(
 



ادامه مطلب ...

چكيده :
امروزه بحث جرايم سازمان‎يافته (ملي و فراملي) و لزوم توجه به آنها وارد مرحلة جديدي شده است، به نحوي كه سعي مي‎شود به طرق گوناگون، پيشگيري مؤثري از شكل‎گيري اين تشكل‎هاي مجرمانه به عمل آيد و مبارزه‎اي قاطع با آنها صورت گيرد. البته مدت‎هاست رهيافت مختار كه همان جلوگيري از ورود درآمدهاي نامشروع آنها در نظام پولي و بانكي كشورهاست، در دستور كار سياست‎گذاران ملي و بين‎المللي قرار گرفته كه متأسفانه خود منجر به ظهور فرايند مجرمانه جديدي به نام پول‎شويي شده و متصديان امر را بر آن داشته با آن نيز مقابله كنند. با اين حال، تحول شگرف نظام پولي و بانكي جهاني در اثر ظهور پول و بانكداري الكترونيك، حوزة مقررات ضد پول‎شويي كنوني را با چالش جديدي مواجه كرده و لزوم بازنگري گستردة اين تدابير و اقدامات را موجب شده است.



ادامه مطلب ...


نسخه pdf جزوه عوامل موثر بر قيمت يورو - دلار آمريكا



ادامه مطلب ...

سازمان حسابرسی فهرست جدیدترین استانداردهای‌ حسابداری و حسابرسی مصوب را منتشر کرد. این استانداردها از طریق تارنمای سازمان حسابرسی در دسترس عموم قرار گرفته است.



ادامه مطلب ...

اقبـال عمـومـی در جهـان و بـه ویـژه آمریكا به صندوق های سرمایه گذاری مشترك، به دلیل وجود خصوصیات زیردراین قبیل صندوق ها ست :

1)  سادگی : یكی از خصوصیات صندوق های سرمایه گذاری مشترك، سادگی درســرمــایــه گــذاری بــرای ســرمــایـه گـذاران جـزء می باشد. با توجه به امكان واجباربازخرید سهام توسط صندوق، سهامداران درهر لحظه قادرند سهـام خـود را بـه فـروش بـرسـانند. همچنین سرمایه گذاران درهرروز می توانند از قیمت واقعی سهم صندوق مطلع گردند.    
2)تنوع در سرمایه گذاری : با توجه به قـــوانـیـــن، ایـــن قـبـیــل صـنــدوق هــا مـجــاز بــه ســرمــایــه گــذاری مـحــدودی در هـر شـركـت می باشند. لذا پرتفولیوی صندوقهای سرمایه گذاری مشترك دارای تركیب متنوعی است و این مطلب ریسك سرمایه گذاری در صندوق را به نحو چشم گیری كاهش می دهد.
3) مدیریت حرفه ای: با عنایت به توانایی مالی صندوق های سرمایه گذاری مشترك، این صندوق ها قادر به جذب و استخدام مدیران حرفه ای در زمینه بورس اوراق بهادارو بازارسرمایه واستفاده ازبهترین نرم افزارهای موجود می باشند. بنابراین دراكثر موارد، پرتفولیوی آنان بهترین وضعیت تركیب سهام را نشان می دهد.
4)هزینه های معقول: هزینه های خرید و فروش سهام صندوق های سرمایه گذاری مشترك ، به نسبت نوسانات احتمالی و غیر قابل پیش بینی در خرید و فروش مستقیم سهام، به مراتب پایین تر است.



ادامه مطلب ...

مديريت فرآيند تصميم گيري است و تصميم گيري نيازمند اطلاعات است. از ميان اطلاعات گوناگوني كه مديران براي اخذ تصميمات خود بدان نيازمندند، اطلاعات مالي جايگاه ويژه اي دارد، چرا كه اكثر قريب به اتفاق تصميمات مديران مستقيما آثار و پيامدهاي مالي داشته و يا بطور غير مستقيم وضعيت مالي موسسه را تحت تاثير قرار مي دهند. اطلاعات مالي و حسابداري ابزار ارزشمندي جهت تصميمات مربوط به تامين، تخصيص و كنترل منابع اقتصادي در اختيار مديران قرار مي دهد.



ادامه مطلب ...

به گزارش فارس،‌ سقف معافیت مالیاتی سال جاری حقوق کارکنان بخش دولتی و خصوصی در حالی 5 میلیون و 250 هزار تومان بود که این متغیر برای سال آینده با افزایش 10 درصدی به 5 میلیون و 800 هزار تومان خواهد رسید.

 براساس این گزارش، این جدول معافیتهای مالیاتی حقوق کارکنان بخش دولتی و خصوصی بر مبنای تبصره 29 لایحه بودجه سال 90 به اهتمام موسسه حسابرسی و خدمات مالی دایا رایان تهیه شده است و معمولاً سازمان امور مالیاتی نیز پس از تصویب نهایی بودجه بر اساس رقمی که برای سقف معافیت مالیاتی در مجلس تعیین شده است، بر اساس همین سازو کار جدول مشابهی را تدوین و برای اجرا ابلاغ می کند.



ادامه مطلب ...

تعریف حسابرسی عملیاتی
    فرهنگ کهلر، کلمه «عملیات» را به فعالیتهای یک موسسه به استثنای معاملات و رویدادهای مالی و غیرمترقبه اطلاق می‌کند. طبق این تعریف، عملیات فعالیتهایی مانند تولید، ارائه خدمات، توزیع یا امور اداری را دربر می‌گیرد و مفهوم «عملیاتی» معنی «مربوط به عملیات» را می‌رساند.
    در رابطه با حسابرسی عملیاتی، در مصوبه کمیته حسابرسی عملیاتی سازمان حسابرسی تحت عنوان «آشنایی با حسابرسی عملیاتی» تعریف زیر ارائه شده است:



ادامه مطلب ...

کنترل داخلی    

هر سیستم یا مجموعه ای از کنترل ها اعم از مالی و غیر مالی که برای دستیابی به اطمینانی منطقی از تحقق موارد زیر بر قرار می شود...

1- اثر بخش و کارآمد بودن عملیات

2- قابل اتکا بودن اطلاعات مالی و گزارشگری آن

3- رعایت قوانین و مقررات



ادامه مطلب ...

تعریف پولشویی

مراحل اساسی در دستورالعمل جامعه اروپایی مصوب مارس 1990 تعریف پولشویی به صورت زیر است: تبدیل یا انتقال یك دارایی، بـــا علم به اینكه از فعالیتهای مجرمانه به دست آمده باشد، به منظور پنهان داشتن یا گم كردن رد منشا غیرقانونی آن دارایی، یا كمك به شخصی كه مرتكب چنین جرمی شده است برای گریز از پیامدهای قانونی جرم مزبور.

تعریف پولشویی در پیمان نامه شورای اروپا مربوط به نشست اوت 1990 استراسبورگ تكمیل شد و موارد زیر به تعریف ارائه شده در دستورالعمل جامعه اروپا افزوده شد <<تحصیل، تملك یا استفاده از داراییهای به دست آمده از منابع غیرقانونی و نیز هرگونه مشاركت، مباشرت، دسیسه چینی برای ارتكاب اقدام به ارتكاب، یا كمك، ترغیب، تسهیل و پنهان كاری هرگونه جرم مرتبط با پولشویی>>.



ادامه مطلب ...

چکیده

رشد و گسترش روز افزون فناوری ارتباطات، انقلابی را در ابعاد مختلف زندگی انسانها و عملکرد سازمانها ایجاد کرده است. این فناوری روشهای کارکرد و نگرش افراد، سازمانها و دولتها را دگرگون ساخته و باعث ایجاد صنایع نوین، مشاغل جدید و خلاقیت در انجام امور شده است. ظهور پدیده هایی چون کسب و کار الکترونیک، تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک از نتایج عمده نفوذ و گسترش فناوری اطلاعات در بعد اقتصادی است. کشور ما در عرصه حضور و به کارگیری تجارت و بانکداری الکترونیک، کشوری جوان است و تا رسیدن به وضعیت مطلوب را ه درازی در پیش رو دارد.
قانون تجارت الکترونیک در دی ماه سال ۱۳۸۲ تصویب شد. در زمینه بانکداری الکترونیک تاکنون فعالیتهای گسترده ای صورت گرفته، لیکن نبود برخی زیر ساختها در ابعاد مختلف موجب کندی این فعالیتها شده است. در این مقاله سعی شده تا ضمن ارائه مفاهیم و تعاریف، ویژگیها و الزامات تجارت و بانکداری الکترونیک، ابزارها و کانال های بانکداری الکترونیک معرفی شود و وضعیت هر یک به صورت اجمالی مورد بررسی قرار گیرد.



ادامه مطلب ...

مديران كليه سازمانها، صرفنظر از از نوع فعاليتي كه انجام مي دهند، همگي در دستيابي به هدفهاي سازمان، نياز به اطلاعات دارند. نياز هاي اطلاعاتي مديريت در سازمانهاي گوناگون بسيار گسترده و شامل اطلاعاتي در زمينه هاي مختلف نظير، توليد و بازاريابي و مالي است. به طور كلي هرچه قدر سازمان بزرگتر باشد، نياز هاي اطلاعاتي مديريت آن گسترده خواهد بود. نياز هاي اطلاعاتي مديريت را سيستم اطلاعات مديريت MIS تامين مي كند.

حسابداري به طور اعم و حسابداري مديريت به طور اخص بخش عمده اي از سيستم اطلاعات مديريت را تشكيل مي دهد. عملكرد سيستم اطلاعات حسابداري مديريت اطلاعاتي را فراهم مي آورد تا مديران براي مقاصد برنامه ريزي و كنترل عمليات سازمان اطلاعات مفيدي در دسترس داشته باشند

مديران كليه سازمانها، صرفنظر از از نوع فعاليتي كه انجام مي دهند، همگي در دستيابي به هدفهاي سازمان، نياز به اطلاعات دارند. نياز هاي اطلاعاتي مديريت در سازمانهاي گوناگون بسيار گسترده و شامل اطلاعاتي در زمينه هاي مختلف نظير، توليد و بازاريابي و مالي است. به طور كلي هرچه قدر سازمان بزرگتر باشد، نياز هاي اطلاعاتي مديريت آن گسترده خواهد بود. نياز هاي اطلاعاتي مديريت را سيستم اطلاعات مديريت MIS تامين مي كند.



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
پيوندها