جزييات تغييرات سال 90 نسبت سال 89 در قانون نظام وظيفه عمومي
حسابداران
مقاله , پروژه مالی , پایان نامه , نرم افزار حسابدای رایگان

 جزییات تغییرات صورت گرفته در سال 90 نسبت به مقررات سال 89

     

مدت خدمت یکی از فرزندان رزمندگان از دو ماه تا نه ماه کسر می شود که پیش از این به ازای هر ماه خدمت ۱۸ روز کسر خدمت صورت می گرفت بنابراین به منظور بهره مندی از خدمت سربازان این مدت محدود شده است.

همچنین مدت خدمت یکی از فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد از دو ماه تا ۸ ماه کسر می شود که پیش از این به ازای هر درصد جانبازی ۲۲ روز از خدمت یکی از فرزندان آنها کسر شد.

سرتیپ کمالی در ادامه نشست خبری توضیح داد: تغییرات صورت گرفته مشمول گذشته نمی شود بنابراین تمام مشمولان و سربازان وظیفه که در سال ۸۸ و ۸۹ گواهی کسر خدمت خود را دریافت کرده اند چه آن را تحویل نیروهای مسلح داده باشند با هنوز در دستشان باشد معتبر بوده و می توانند برای محاسبه آن اقدام کنند.

کمالی گفت: مدت خدمت دوره سربازی در سال ۹۰ نیز همچنان ۱۸ ماه است که برای مشمولان لیسانس یک ماه، فوق لیسانیس دو ماه، دکتری سه ماه و همچنین خدمت در مناطق عملیاتی و امنیتی دو ماه و مناطق محروم و بد آب و هوا یک ماه کسر می شود.

وی افزود: طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی که در مهر سال ۸۸ به تصویب مجلس رسیده به دلیل ایراد بار مالی شورای نگهبان همچنان منتظر اظهار نظر دولت است. بررسی های کارشناسی با همکاری نمایندگان دولت و ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفته و بایستی دولت نظر رسمی خود را اعلام کند که برابر اطلاع در دستور جلسه هیات وزیران قرار دارد.

وی تصریح کرد: برنامه ای برای معافیت گروهی از مشمولان غایب و یا بخشش آنان وجود ندارد بلکه برخورد با مشمولانی که به قانون تمکین نکرده اند در سال ۹۰ تشدید خواهد شد اما چنانچه این افراد خود را معرفی کنند و در حین خدمت حسن انجام خدمت داشته باشند تمهیداتی برای بخشش اضافه خدمت آنها از سوی فرماندهان و مشمولان اندیشیده شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها